tirsdag 24. januar 2012

Noa Noa koffert + lilla koftan miniutgave

I stua mi kan man se en av mine diller........ nemlig koffertdilla. Tenker da på søte små kofferter i papp, ikke store Samsonite og sånt, nei de må være passe små og gjerne med fine mønster. I dem kan man gjemme alskens fine saker... Håndarbeid eller duker for eksempel :O)




Jentene har pleid å ha dukker og dukkeklær i koffertene og jeg har altså ikke lyst til å pakke dem bort selv om jentene strengt tatt ikke har samme interessen for dukker nå som før. Jeg syns bare det er så koselig med dukkerkofferter, skal kikke litt mer oppi dem en annen gang og vise dere. Den blomstrete kofferten er den sist ankomne i stabelen og den er altså fra Noa Noa, fra høstens miniaturekolleksjon. 



Oppi den ligger den aller minste "lilla koftan" jeg har strikket. Har vist én tidligere, en retroutgave av PetraO. sitt mønster som heter "lilla koftan".




Denne lille jakken ble strikket i tynn alpakka fra Sandnes, husker ikke pinnenummer, men sikkert 2,5 eller noe slikt. Jakken er iallfall temmelig prematur i størrelse, evt akkurat nyfødt kan jeg tenke meg. Mønsteret er kun i én størrelse, man varierer jakkens størrelse etter garn- og pinnetykkelse. Luen strikket jeg i samme garn - brukte Nøstebarns lueoppskrift.









Kommer sikkert til å strikke flere av denne - syns mønsteret er så koselig og så digger jeg å strikke plagg som begynner i halsen. Kanskje neste må bli noe rosa.

Ha ei fin uke videre dere! Koselig at dere ser innom her :O)


Klem fra Nina Pellina Blåbærlina




 

4 kommentarer:

  1. Hvor er det også bare hyggeligt med de fine kufferter - måske det var det, jeg skulle investere i - jeg slæber rundt på alle mulige underlige æsker og poser, hver uge når jeg skal til syning...

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar :O) Ja det er en veldig god idé å bruke kofferter til sytøy/syprosjekter også....så får de luftet seg litt :O) Søstrene Grene har jo ofte fine små kofferter og Panduro har enkle for å male/dekorere selv, så mulighetene er mange....

    SvarSlett
  3. Sånne kofferter er så fine! Jeg er svak for pappkofferter og små metallkofferter ala Blafre sine, de er supre til å oppbevare alt mulig dilldall.

    SvarSlett
  4. Nydelige og sukkertøysøte kofferter! Og den baby-kofftan er jo nusselig! Herlig blåfarge du har strikka den i! :) Likte lykta! Skjønner godt at dette er en av dine absolutte yndlingsfarger! Klem fra Ingrid

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...