tirsdag 10. april 2012

Vårlig kjøkkenhåndkle


Neste ferdige prosjekt er dette lille håndkleet i bomullsgarn.
Frisk vårlig laksrosafarge fra Panduro.



Ikke like mye vår utenfor som i vinduskarmen.....
men det blir det - snart!


Fant et nytt symerke i min samling -
syns det passet perfekt til dette formålet.
Den offwhite kanten rundt er heklet i dobbelt
tynt heklegarn. Brukte heklekrok nr 4 på hele
og ca ett nøste garn = 50 g.

  
Prøvde ulike heklemåter, så dette er i grunnen en slags
prøvelapp. Fint å oppgradere den til noe litt bedre :O)







Koselig at så mange er innom her hos meg
og veldig morsomt med de tilbakemeldingene jeg får
om at dere er blitt inspirert til å strikke, hekle osv
av det jeg lager :O) Det setter jeg stor pris på!

Blogging er fint for å dele :O)

Klem fra Nina



12 kommentarer:

  1. Disse kjøkken håndklærne er de aller beste. Kjempe fin farge og dekorativt med den strykelappen.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Så vårlig farge da! Og veldig søtt strykemerke. Jeg har lurt litt på hvordan disse kjøkkenhåndkleene er i bruk. Men uansett så er det jo nydelige å bare ha til pynt :) Den utsikten fra vinduet bryr vi oss ikke om ;)

    Ha en fin kveld
    Klem ♥

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Jeg har hatt blogg"ferie" en stund og så først kommentaren din om sjalet jeg strikket nå....
    Jeg kan sende deg oppskrifte + garnopplysniner. Fint hvis du sender meg adressen din til meg. igisverden@gmail.com
    Klem

    SvarSlett
  4. Fint handkle du hadde hekla! Kunne tenkt meg nokre slike til kjøkkenet mitt, eg også:) Får sjå og finne tak i litt passande tråd:)

    SvarSlett
  5. Hei :) Og takk for koselig kommentar inne hos meg. Dette var da en fin blogg, tar den med meg jeg :) Å jeg som alltid har sakt at kjøkkenhåndklær det er ikke fint, og det vil jeg ikke ha..... Men dette vil jeg gjerne ha, det var nydelig med det lille bildet på :) Klem Christel

    SvarSlett
  6. Hei søte du:)
    ÅH! så søtt dette håndkleet ble da....lurt å ta på seg litt mindre prosjekter av gangen...ikke lært d helt jeg!*ler* kijempe fint ble det!

    ...jeg er nemlig i gan med et stooooooort sengeteppe av lapper i babygarn...kommer til åvære et evighetsprosjekt..men jeg skal da ikke gi opp!;) og ja,pleddet du kommenterte i grønt holder jeg på med også...tykt alpakka garn, så gÅr mye kjappere heldigvis....kanskje klart til vinteren kommer igjen da...*ler**hihi*

    Ønskerdeg en flott kveld, søta!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Åhh... så fin <3
    Koselig å sjå d igjen i dag :) Takk førr at du tipsa me om innlegget ditt!
    Gode ifra me :)

    SvarSlett
  8. Fint, altså! Jeg har mange kluter som jeg har heklet åg strikket til kjøkkenet, kanskje jeg trenger noen håndklær også, for dette var så søtt! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  9. Flott håndkle, ble veldig fint med den strykelappen:)

    SvarSlett
  10. Tusen takk dere, for koselige kommentarer om håndkleet mitt!
    Inspirerende med tilbakemelding så klart :O)
    Kanskje det blir noen flere håndklær rundtomkring?

    Klem fra Nina Blåbærlina

    SvarSlett
  11. Så søtt håndkle! Nydelig, frisk farge og kjempefint strykemerke! :) Gjor seg med den hvite kanten :) Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  12. Det var en flott måte å pimpe et enkelt heklet hånkle på! Knallfint! Takk for ideen. (0:

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...