tirsdag 5. juni 2012

Systue i det fri


Har flyttet symaskinen ut i det fri for å nyte solen og samtidig få produsert litt.
Som dere ser så blir det flere skjørt av det jeg viste fram for noen dager siden.


Det har absolutt sine fordeler å være ute på en dag som denne.
Blant annet får man med seg at katten er på ureglementert jakt.
Fy, pus! Ikke røre småfuglene!


Man oppdager fordelene ved å ha et "stripete" hagebord -
supert til å klippe rette kanter, med rett vinkel også til og med!!
Pleier forresten å bruke gulvbordene inne også til sånt.
Ja, jeg vet, det finnes skjærebrett og kniv til denne jobben,
men jeg har ikke tatt steget ut til proffklipping enda......
:O) her er det mer gammeldagse metoder som målebånd,
saks og et hagebord som ruler.


Visst strikkes det parallellt med syingen, det tar bare litt lengre tid.... men
Whisper cardiganen tar form. Jeg er på nøste nummer fire nå og har kun den
nederste delen igjen!! :O) Får være så optimistisk at jeg lover at dere
snart får se resultatet, hehe.....


For å berolige dere så sprang katten tomhendt ned fra fuglekassen -
heldigvis. Må kanskje montere noe på toppen slik at hun ikke kan sitte der mer?
Noen idéer?



Sommerlig hilsen fra Blåbærlina

12 kommentarer:

  1. Åh det så hyggelig ut! Utesystue, med spesialklippebord og alt! (0:

    Jeg foreslår at du ikke gjør noe med fuglekassa denne sessongen, og krysser fingre og kattepoter for at det går bra. Fester du noe på kassa nå, risikerer du at fugleforeldrene ikke vil vende tilbake dit, og foreldreløse småfugler har ikke en sjans før de har forlatt kassa! Ikke om pus holder seg unna engang! Sånn til neste sessong kan du jo feste noe litt spisst på kassa, men kanskje ikke så alvorlig som spiker, pus er tross alt bare en uskyldig jeger! Eller hva med å sette på en kloss så takvinkelen på kassa øker? Tipper pus ikke syns det er så truvelig å sitte i unnarennet til holmenkollen! Og forhåpentligvis er ikke fuglefamilien så funkis at de foretrekker en annen kasse med flatt tak neste vår... Lykke til! Her er blåmeisen utflyttningsklare hvert øyeblikk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for omtanken for fuglebarna, skal lytte til rådet ditt!
      Har surret litt netting nederst på treet så det blir vanskeligere for farlige jegere å klatre opp i allfall :O)
      Lurt tips må jeg si om å lage brattere unnarenn til neste år! :O)
      Vet faktisk ikke helt hva slags fugl det er som bor der, den var i allfall frustrert og kvitret forskrekket og ville helst inn til ungene igjen, men turte ikke før katten var heeelt vekk.
      Livet kan være rått altså.

      Slett
  2. Så koselig å kunne sitte ute med hobbyen.
    Her har vi knapt hatt 2 dager over 10 grader ennå. Brrrr. Tror sommeren har glemt oss i år.
    Kos deg
    Klem Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye kaldt vær her også, så derfor ekstra gledelig når det slår til med litt sol!! Det var stas å kunne holde på med sying ute ja...

      Ønsker deg fine dager framover, med sol og mye godt håndarbeide!
      Klem fra meg

      Slett
  3. Deilig å sitte ute å sy. Vår katt ranet desverre fuglekassa til naboen. Han greide å vippe av taket. Han var stolt og skulle bare kose etterpå. Det resulterte i at både han og jeg fikk fuglelopper. Det er ikke lett å stoppe naturen. Ha en fin dag. Gleder meg til å se strikketøyet ferdig. Klem, D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja fuglene lever utrygt med kattejegere rundt.
      Her har alle i familien loppebitt, unntagen jeg. Teorien er at jeg er immun siden jeg fikk mye sånt da jeg var lita og vokste opp på landet, med katt og kaniner...hehe..
      Nå blir det et par omganger på strikketøyet, må jo få det ferdig!
      Klem fra Nina

      Slett
  4. Ser koseleg ut med symaskina på terassen:) Likar så godt det stoffet du jobbar med. Eg har hatt det i turkis.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, det var et fint prosjekt med å sy utendørs :O)
      Mange fine Pandurostoffer ja, handlet på salg i vinter...
      syns det er fine farger og mønstre.
      Hva har du sydd av ditt turkise?
      :O)

      Slett
    2. Eg hadde ikkje så store biten, så den vart brukt til forskjellige lappeprosjekt og andre småprosjekt:) Panduro i Førde har dessverre berre fat quarters med Tilda-stoff, men eg har brukt å kjøpe litt meir stoff når eg har vore innom butikken i Bergen.

      Slett
    3. Koselig å "spre" stoffet om man ikke har så store biten, da blir det mye mer av det liksom. Ser for meg at stoffet gjør seg fint i turkis også!
      :O)

      Slett
  5. Så herlig!!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, så lenge det varte.... ikke alle dager er så fine som denne :O)
      Klem fra Nina

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...