fredag 17. mai 2013

Grått spire sjal



Mer riller og rett fra meg i samme slengen. Enkelt rillestrikket sjal i det tynneste Spire ullgarn fra Gjestal (utgått) - liker kombinasjonen med glattstrikk og riller. Ikke så morsomt med de lange omgangene med vrang, men pytt pytt! Sjalet strikkes fra midt oppe i nakken med 5 masker til å begynne med, så økes det utover i midten og i sidene. Samme økeprinsippet som på andre sjal jeg har strikket tidligere.


Det økes altså 4 masker annenhver omgang - 2 i sidene og 2 i midten :O) - så feller man av ytterst i nerkant.

Brukte pinner 3,5 og 2 nøster av dette tynne Spire ullgarnet -og en god dose tålmodighet.



I nyeste sommerkjolen fra Noa Noa......måtte bare sommeren komme......



Hvis ikke får vi bare kle oss godt i all ulla vi har.......    :O)
For vi har jo heldigvis det!!!



Skrytebilde av mitt mye kamera - Samsung NX1000



3 kommentarer:

  1. Kjempefint sjal! Jeg liker det enkle ved det:) Nydelig kjole også.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Kjempeflott sjal! Kan tenke meg at de lange vrangomgangene føltes litt ekstra lange ;) Og sommerkjolen fra Noa Noa var nydelig!

    SvarSlett
  3. Så nydelig det sjalet ble! Fint å strikke det mønsteret med tynt garn på tynne pinner. Ble veldig fin effekt med rette og vrange felt. Vel verdt å streve seg gjennom de vrange omgangene, når resultatet ble så bra! Supersøt kjole fra NoaNoa, og råstilig kamera! Ønsker deg og dine god pinse!

    Klem fra Ingrid

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...